Gå en kurs inom affärskompetens

Affärskompetens - Kurser och utbildning

Utbildningar i mjuka värden handlar om att ta fram hela potentialen hos människorna i organisationen. Oavsett om jag är ledare, projektledare eller levererar tjänster kan små förändringar i beteende innebära stora effekter på det uppfattade värdet. De långsiktiga vinnarna är organisationer som når sina mål med friska motiverade ledare och medarbetare. Detta är vad som kallas Affärskompetens.

Hälsostrategiska ledare och verksamheter vinner

Artikel: Hälsostrategiska ledare och verksamheter vinner

Har du viljan, orken, energin och förmågan att vara en ledare ”här och nu” och framåt? Det är en av kanske den viktigaste frågan att ställa sig om du jobbar som chef och ledare eller inom HR i dag. Inte bara för att du själv ska kunna känna livsglädje och välmående utan för du är viktig för dina närmaste och för dina medarbetare.

Kurser inom Affärskompetens

Filtrera:

Ämnen Rensa

Nivå Rensa

Kurs för Rensa

Kursort

Jag är klar

ITIL 4 Foundation Populär

3 dagar

17950 kr

Kod: AK6401

Datum: 28 oktober, 18 november, 11 december, 7 januari, fler

Denna ITIL 4-kurs fokuserar på att hjälpa deltagaren greppa nyckelkoncepten i ITIL 4-ramverket, och är baserad på AXELOS ITIL 4 Foundation-certifiering. Kursen är utformad för att den som så önskar skall kunna skriva certifieringstestet under eftermiddagen dag 3. Läs mer

Göteborg 28 oktober, 18 november, 18 november, 11 december, 11 december, 7 januari, 7 januari, 3 februari, 2 mars, 2 mars, 23 mars, 23 mars, 14 april, 11 maj, 11 maj, 8 juni, 6 juli, 17 augusti
Malmö 28 oktober, 18 november, 18 november, 18 november, 11 december, 7 januari, 3 februari, 3 februari, 2 mars, 23 mars, 14 april, 11 maj, 8 juni, 8 juni, 6 juli, 17 augusti
Stockholm 28 oktober, 18 november, 11 december, 7 januari, 3 februari, 2 mars, 23 mars, 14 april, 11 maj, 8 juni, 6 juli, 17 augusti
Linköping 28 oktober, 18 november, 18 november, 11 december, 7 januari, 3 februari, 2 mars, 23 mars, 14 april, 11 maj, 8 juni, 6 juli, 17 augusti

ITIL® Foundation

3 dagar

16500 kr

Kod: AK6101

Datum: 4 november, 16 december, 13 januari, 3 februari, fler

Denna ITIL Foundation-utbildning vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för best practice -processer inom IT Service Management. Kursen ger kunskaper i ITIL med dess terminologi, struktur och grundläggande koncept. Den är utformad för att ge möjligheten att certifiera sig på ITIL Service Management Foundation-nivå. Läs mer

Malmö 4 november, 4 november, 16 december, 16 december, 13 januari, 13 januari, 3 februari, 9 mars, 9 mars, 27 april, 15 juni
Stockholm 4 november, 16 december, 13 januari, 3 februari, 9 mars, 27 april, 15 juni
Göteborg 4 november, 16 december, 13 januari, 3 februari, 3 februari, 9 mars, 27 april, 27 april, 15 juni
Linköping 4 november, 16 december, 13 januari, 3 februari, 9 mars, 27 april, 15 juni

ITIL 4 - Managing Professional (MP) Transition Module

5 dagar

27950 kr

Kod: AK6410

Datum: 2 december, 20 januari, 16 mars, 4 maj, fler

Denna bridge-kurs till ITIL 4 Managing Professional är utformad för att du som redan har merparten av kunskaperna inom ITIL v3 Expert skall kunna lyfta din kompetens till nivån Managing Professional MP inom ITIL 4. Läs mer

Stockholm 2 december, 20 januari, 16 mars, 4 maj, 22 juni
Malmö 2 december, 20 januari, 20 januari, 16 mars, 4 maj, 4 maj, 22 juni
Göteborg 2 december, 20 januari, 16 mars, 16 mars, 4 maj, 22 juni, 22 juni
Umeå 2 december, 20 januari, 16 mars, 4 maj, 22 juni

ITIL 4 - Foundation Update for ITIL Professionals

1 dag

10950 kr

Kod: AK6402

Datum: 20 december, 6 februari, 26 mars

På en dag går vi igenom vad som är nytt inom ITIL 4 i jämförelse med ITIL v3, med fokus på det som omfattas av certifieringen ITIL 4 Foundation. Kursen är speciellt framtagen för att du som redan kan ITIL v3 på Foundation-nivå så snabbt och effektivt som möjligt skall komma på banan med ITIL 4. Läs mer

Stockholm 20 december, 6 februari, 26 mars
Umeå 20 december, 6 februari, 26 mars
Malmö 20 december, 6 februari, 6 februari, 26 mars
Göteborg 20 december, 20 december, 6 februari, 26 mars, 26 mars

ITIL® Practitioner

2 dagar

13950 kr

Kod: AK6201

Datum: 28 november, 13 februari, 23 april

Denna ITIL 2011 -utbildning som ger praktisk vägledning om hur man inför och anpassar ramverket ITIL för att stödja ditt företags mål. Ta vara på dina ITIL-kunskaper och förädla din vardag med hjälp av ITIL practitioner kursen. Kursledaren är ITIL-ackrediterad, arbetar även som konsult och delar med sig av sin praktiska erfarenhet. Läs mer

Stockholm 28 november, 13 februari, 23 april
Göteborg 28 november, 28 november, 13 februari, 23 april
Malmö 28 november, 13 februari, 23 april
Linköping 28 november, 13 februari, 23 april

DevOps Fundamentals

2 dagar

13950 kr

Kod: AK6601

Datum: 16 december, 17 februari, 18 maj

DevOps är en av de mest snabbväxande rörelserna i IT-världen idag och gör det möjligt att kombinera stabil systemförvaltning med agila utvecklingsmetoder. DevOps betonar vikten av kommunikation, samarbete, integration och automation för att förbättra arbetsflöden och stärka samverkan mellan olika roller vid utveckling, drift och förvaltning av applikationer och IT-tjänster. DevOps Fundamentals är den första kursen i det certifieringsprogram som utformats av organisationen DASA DevOps Agile Skills Association . Kursen riktar sig till utvecklare, IT-tekniker, testare och chefer som vill få en förståelse för DevOps och lära sig terminologi, principer och praxis. Läs mer

Stockholm 16 december, 17 februari, 18 maj
Umeå 16 december, 17 februari, 18 maj
Linköping 16 december, 17 februari, 18 maj
Malmö 16 december, 17 februari, 18 maj

ITSM Specialist - Incident & Problem Management

2 dagar

13950 kr

Kod: AK6251

Datum: 5 december, 27 februari, 4 juni

Kursen är en specialistkurs för dig som önskar öka förutsättningarna att lyckas med Service Desk, Incident Management och Problem Management i din organisation. Denna 2-dagars kurs vänder sig till dig som vill bygga på din kunskap för Best Practice inom Service Desk, Incident Management och Problem Management. Läs mer

Stockholm 5 december, 27 februari, 4 juni
Göteborg 5 december, 27 februari, 4 juni
Umeå 5 december, 27 februari, 4 juni
Linköping 5 december, 27 februari, 4 juni

ITSM Specialist - Change & Release

2 dagar

13950 kr

Kod: AK6252

Datum: 9 december, 5 mars, 11 juni

Kursen är en specialistkurs för dig som önskar öka förutsättningarna att lyckas med förändringar, releases och utrullningar i din organisation. Läs mer

Stockholm 9 december, 5 mars, 11 juni
Göteborg 9 december, 5 mars, 11 juni
Malmö 9 december, 5 mars, 11 juni
Umeå 9 december, 5 mars, 11 juni

ITIL® Lifecycle stream - Service Strategy

3 dagar

17950 kr

Kod: AK6211

Datum: 11 november, 8 januari, 6 april

Denna ITIL 2011 Lifecycle-utbildning behandlar strategisk hantering av it-tjänster utifrån en tjänsteportfölj som bygger på kundvärde och behov. Kursen fokuserar på nytta och värde av nya och befintliga tjänster. I Service Strategy-steget identifieras och definieras kundbehov, ekonomiska förutsättningar samt tjänster och marknadssegment. Syftet med strategin är att styra mot företagets affärsvision och ska genomsyra hela tjänstelivscykeln, från idé till drift och vidareutveckling. Läs mer

Stockholm 11 november, 8 januari, 6 april
Göteborg 11 november, 8 januari, 6 april
Malmö 11 november, 8 januari, 6 april
Linköping 11 november, 8 januari, 6 april

ITIL® Lifecycle stream - Service Design

3 dagar

17950 kr

Kod: AK6212

Datum: 2 december, 27 januari, 18 maj

Denna ITIL 2011 Lifecycle-utbildning behandlar utformningen av it-tjänster Service Design . Fokus ligger på kravinsamling och utformning av informationssystem, processer, mätvärden för styrning och uppföljning samt de arkitekturer som behövs för en väl fungerande levereras av it-tjänster. Kursens centrala begrepp är tjänstekatalogen, SLAer, kvalitet och Service Design-processerna. Läs mer

Stockholm 2 december, 27 januari, 18 maj
Umeå 2 december, 27 januari, 18 maj
Linköping 2 december, 27 januari, 18 maj
Göteborg 2 december, 27 januari, 18 maj

ITIL® Lifecycle stream - Service Transition

3 dagar

17950 kr

Kod: AK6213

Datum: 9 december, 10 februari, 20 april

Denna ITIL 2011 Lifecycle-utbildning behandlar förändring av it-tjänster från utformning till överlämning till drift. Kursen fokusera på hantering och implementation av förändringar som stödjer affärsmålen och effektiv hantering av driftsättning utan att störa leveransen av befintliga it-tjänster. Stor vikt läggs på att förstå principer, hantering och kontroll av alla Service Transition-aktiviteter samt relaterade aspekter som kommunikation, åtaganden och organisatorisk förändring. Läs mer

Stockholm 9 december, 10 februari, 20 april
Göteborg 9 december, 10 februari, 20 april
Malmö 9 december, 10 februari, 20 april
Linköping 9 december, 10 februari, 20 april

ITIL® Capability stream - Release, Control & Validation (Blended Learning)

3 dagar

21950 kr

Kod: AK6223

Datum: 9 december, 10 februari, 20 april

Denna ITIL 2011 Capability-utbildning kombinerar kurs i klassrum med On Demand-material för att ge dig en djup förståelse om it-tjänster och de processer, roller, funktioner och aktiviteter som behövs för en god hantering av förändringar av it-tjänster. Läs mer

Stockholm 9 december, 10 februari, 20 april
Umeå 9 december, 10 februari, 20 april
Linköping 9 december, 10 februari, 20 april
Malmö 9 december, 10 februari, 20 april

ITIL® Capability stream - Planning, Protection and Optimization (Blended Learning)

3 dagar

21950 kr

Kod: AK6222

Datum: 2 december, 27 januari, 18 maj

Denna ITIL 2011 Capability-utbildning kombinerar kurs i klassrum med On Demand-material för att ge dig en djup förståelse om it-tjänster och de processer, roller, funktioner och aktiviteter som behövs att utforma kvalitativa it-tjänster. Läs mer

Stockholm 2 december, 27 januari, 18 maj
Umeå 2 december, 27 januari, 18 maj
Linköping 2 december, 27 januari, 18 maj
Malmö 2 december, 27 januari, 18 maj

ITIL® Capability stream - Service Offerings & Agreements (Blended Learning)

3 dagar

21950 kr

Kod: AK6221

Datum: 11 november, 8 januari, 6 april

Denna ITIL 2011 Capability-utbildning kombinerar kurs i klassrum med On Demand-material för att ge dig en djup förståelse om it-tjänster och de processer, roller, funktioner och aktiviteter som är fokuserade på en strategisk och taktisk hantering av it-tjänsteportföljen och därtill knutna överenskommelser och avtal. Läs mer

Stockholm 11 november, 8 januari, 6 april
Umeå 11 november, 8 januari, 6 april
Göteborg 11 november, 8 januari, 6 april
Malmö 11 november, 8 januari, 6 april

ITIL® - Managing Across the Lifecycle

5 dagar

25950 kr

Kod: AK6301

Datum: 18 november, 27 januari, 11 maj

Managing Across the Lifecycle Certificate är den avslutande kursen efter genomförda Service Lifecycle- eller Service Capability-certifieringar och leder till ITIL 2011 Expert-examen. Syftet med kursen och tillhörande certifiering är att validera kunskapen över alla områden inom ITIL. Kursen fokuserar på förståelse för affärsverksamheten, management och övergripande mål, syfte, processer, funktioner och aktiviteter samt de gränssnitt och interaktioner mellan processerna som adresseras i de fem huvudpubliceringarna inom ITIL. Läs mer

Stockholm 18 november, 27 januari, 11 maj
Umeå 18 november, 27 januari, 11 maj
Linköping 18 november, 27 januari, 11 maj
Malmö 18 november, 27 januari, 11 maj

Projektledning i IT-projekt Populär

3 dagar

20450 kr

Kod: AK103

Datum: 30 oktober, 13 november, 2 december

Vi är stolta över att kunna säga att 10 000 projektledare har gått denna utbildning sedan starten. En utbildning som ger dig som projektledare den grund, orientering och helhetssyn som behövs för att kunna axla rollen som projektledare och driva framgångsrika projekt. Läs mer

Göteborg 13 november, 13 november, 2 december, 2 december
Malmö 30 oktober, 13 november, 2 december
Stockholm 13 november, 2 december
Linköping 13 november, 2 december

Ny som ledare

2 dagar

13950 kr

Kod: AK301

Datum: 21 oktober, 5 december

Ledarskap kräver att någon frivilligt vill följa! Att vara ny som ledare innebär många nya utmaningar. Både att få förtroendet från medarbetarna att leda men även en hel del arbetsrättsliga kunskaper om vad som gäller som arbetsgivare och chef. Läs mer

Stockholm 21 oktober, 5 december
Göteborg 21 oktober, 5 december, 5 december
Malmö 21 oktober, 5 december
Umeå 21 oktober, 5 december

Skapa en tjänstekatalog

1 dag

9450 kr

Kod: AK6511

Datum: 11 november, 16 januari, 17 juni

Följ med på en workshopdag där vi genom teori och praktik tar dig från ax till limpa med tjänstekatalogen. Vi definierar tjänster, skapar strukturen, hanterar helheten i katalogen samt implementerar den i organisationen. Arbetet leds av en kunnig och erfaren ämnesexpert. Läs mer

Stockholm 11 november, 16 januari, 17 juni
Göteborg 16 januari, 17 juni
Malmö 16 januari, 17 juni
Linköping 16 januari, 17 juni

Processmodellering - Kom igång på en dag

1 dag

9450 kr

Kod: AK6512

Datum: 11 november, 17 januari, 18 juni

Välkommen på en workshopdag för dig som önskar öka din förståelse och förmåga att arbeta med processer. Den är för dig som vill öka din kompetens för att kunna identifiera, kartlägga, dokumentera och arbeta mer effektivt med processer i din verksamhet. Läs mer

Stockholm 11 november, 17 januari, 18 juni
Malmö 17 januari, 18 juni
Umeå 17 januari, 18 juni
Linköping 17 januari, 18 juni

Agilt Ledarskap

2 dagar

17450 kr

Kod: AK309

Datum: 24 oktober, 5 december

Utbildningen för dig som vill skapa förutsättningar och miljö för agilt arbete. Läs mer

Stockholm 24 oktober, 5 december
Göteborg 24 oktober, 5 december
Linköping 24 oktober, 5 december
Malmö 24 oktober, 5 december