Kommunikation och möten - kurser och utbildning

Kommunikation och Möten

Att kunna kommunicera med sig själv och andra på ett sätt som alltid gynnar den situation och de resultat som ska uppnås är en förmåga. Det är också en förmåga vi alltid kan utveckla.

Frågeställningar som vem ska kommunicera, varför, vad, hur och när ska vi kommunicera kan verka enkelt men hur är det egentligen i praktiken? Den vanligaste anledningen till att t.ex. projekt, uppdrag, presentationer, möten och aktiviteter inte uppnår önskade resultat bottnar i vår förmåga att kommunicera med oss själva och varandra.

Våra utbildningar ger dig insikter och verktyg för att hantera t.ex. affärsmannaskap, kundsupport, olika typer av presentationer, argumentation, retorik, förhandlingar, arbetsmöten och kommunikationen med dig själv.

Våra utbildningscenter

Vi bedriver utbildning i egna utbildningssalar på flera orter i Sverige - Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Umeå.

Anpassade utbildningar

Hittar du inte det du letar efter? Vi är specialister på att anpassa utbildningar som passar era behov.

Välkommen på föreläsningen "Hälsostrategiska ledare och verksamheter vinner" med Karin Otterbjörk!

Har du viljan, orken, energin och förmågan att vara en ledare "här och nu" och framåt? Det är nog den viktigaste frågan du kan ställa dig om du jobbar som chef och ledare, enligt Karin Otterbjörk. Vill du inspireras till att bli en ledare som jobbar med att stärka dig själv och dina medarbetare?

Varmt välkommen på en kostnadsfri föreläsning med Karin där hon talar om hur hälsostrategiska ledare och verksamheter vinner.

Kurser inom Kommunikation och Möten

Filtrera:

Ämnen Rensa

Kursort

Jag är klar

Värdeskapande kundsupport och kommunikation

2 dagar

13950 kr

Kod: AK401

Datum: 23 april, 10 juni, 9 september, 4 november, fler

Att kunna ge värdeskapande kundsupport och service handlar om förmågan att kunna bemöta kunden och dennes ärende på ett sätt som leder till den nytta som både kunden och din egen verksamhet vill uppnå. För att lyckas med en värdeskapande kundsupport över tid behövs kompetens. Att börja med tanken att bakom varje ärende finns en människa som behöver din hjälp är en bra start. När den tanken blir till insikt och sen kompetens att hantera situationen får du tillbaka en kund med positiva känslor för både dig och den verksamhet du representerar. En upplevelse och en drivkraft, vars värdeskapande hantering leder till fler nöjda kunder. Läs mer

Stockholm 23 april, 10 juni, 9 september, 4 november, 19 december
Göteborg 10 juni, 9 september, 19 december
Malmö 23 april, 4 november

Att leda effektiva och utvecklande arbetsmöten

2 dagar

13950 kr

Kod: AK407

Datum: 27 juni, 12 september, 7 november, 19 december

Vad krävs för att ett arbetsmöte ska vara och kännas effektivt och utvecklande för alla som är med? Vilka är framgångsfaktorerna för att nå ett gemensamt mål enligt forskning och studier? Läs mer

Malmö 27 juni, 12 september
Göteborg 27 juni, 7 november
Stockholm 27 juni, 12 september, 7 november, 19 december

Effektiv presentationsteknik

2 dagar

12900 kr

Kod: AK403

Datum: 3 juni, 2 september, 28 oktober, 9 december

Lär dig att presentera effektivt så att andra tar till sig det som det är tänkt och blir motiverade och inspirerande av dina presentationer. Kursen ger dig konkreta metoder som hjälper dig att lyckas och inte minst rikligt med praktisk träning. Läs mer

Stockholm 3 juni, 2 september, 28 oktober, 9 december
Göteborg 3 juni, 2 september
Malmö 28 oktober

Hjärnkoll på kommunikation Nyhet

2 dagar

13950 kr

Kod: AK406

Datum: 17 juni, 26 augusti, 14 oktober, 9 december

Alla ledare och medarbetare kommunicerar, men alla är inte kommunikativa. Att kommunicera handlar mer än om att bara prata och vidarebefordra tankar och känslor, det handlar om att skapa värde. Läs mer

Malmö 14 oktober
Göteborg 17 juni, 9 december
Stockholm 17 juni, 26 augusti, 14 oktober, 9 december

Personlig effektivitet

2 dagar

13950 kr

Kod: AK409

Datum: 20 maj, 29 augusti, 12 december

För att bli effektivare behöver du inte springa snabbare men däremot smartare! Vi upplever ofta hur våra arbetsuppgifter hopar sig och när vi kommer hem kan det kännas som om vi inte hunnit med det vi tänkt från början. När trycket blir för stort börjar vi fatta felaktiga beslut eller inga beslut alls. Kommunikationen blir knapphändig och konflikterna blir ett faktum. Att hantera sig själv och sin tid på ett professionellt och effektivt sätt kan vara avgörande för att lyckas i sitt arbete. Läs mer

Stockholm 20 maj, 29 augusti, 12 december
Malmö 20 maj, 12 december
Göteborg 29 augusti

Affärsmannaskap för IT-konsulter

2 dagar

13950 kr

Kod: AK404

Datum: 23 maj, 7 oktober, 18 november

Affärsmannaskap handlar om att ha en trovärdig, rådgivande stil som utvecklar både uppdragsgivarens verksamhet och konsultföretaget, såväl ekonomiskt som kunskaps- och imagemässigt. Efter kursen har du en förståelse för vad som krävs för att kunden ska uppleva ett högt värde av konsultens spetskompetens och vad en kund förväntar sig av en extern konsult jämfört med anställd personal. Läs mer

Stockholm 23 maj, 7 oktober, 18 november
Göteborg 18 november
Malmö 23 maj

Mentalt stark och framgångsrik – vill du veta hur

1 1 dag

13950 kr

Kod: AK317

Datum: 21 maj, 10 september, 14 november

80 av framgången sägs sitta i huvudet. Det är en sanning som många idrottsman och kvinnor har veta länge och därför ägnat stor del av sin träning till att utveckla sitt sinne. Läs mer

Stockholm: 21/5+11/6-2019 21 maj
Stockholm: 10/9+1/10-2019 10 september
Stockholm: 14/11+5/12-2019 14 november

Praktisk Förhandlingsteknik

2 dagar

13950 kr

Kod: A733

Datum: 18 oktober, 23 november

Att förhandla är en del av många yrkesroller. Du ska till exempel kunna driva dina frågor utan att skada relationer och hitta konstruktiva lösningar på låsta situationer. Den här kursen ger dig verktyg för att nå bra resultat i förhandlingar för vardagliga situationer. Det kan vara att förhandla om resurser i projekt, om villkor med en leverantör eller rentav om lön med din chef. Kursen hjälper dig att bli en effektiv förhandlare genom att finna din egen förhandlingsstil och träna på att få ut maximal nytta av den. Läs mer

Stockholm 18 oktober, 23 november