Arbeta smartare med Office 365
I denna kurs går vi igenom de produkter som ingår i Office 365 ur ett användarperspektiv och hur de stödjer ett modernt arbetssätt. Fokus ligger på samarbete, kommunikation och effektivitet och efter kursen förstår du vad OneDrive, SharePoint, Planner, Teams och Skype for Business är, samt hur dessa integreras med dina vanliga Officeprodukter som Word, Excel och Outlook.
Målgrupp
Du som vill få en förståelse för de fördelar Office 365 kan innebära för dig och ditt företag.
Ämnesområden
Introduktion till Office 365
OneDrive
- Dela dokument med interna eller externa kollegor i OneDrive
- Synkronisera OneDrive
OneNote
- Skapa anteckningsböcker för egna och delade anteckningar i OneNote
Teams
- Använda Teams för smidig kommunikation med chatt, samtal och möte
Planner
- Planera och organisera arbeten i grupp med Planner
Skype for Business:
- Använda direktmeddelanden
- Röst- och videosamtal
SharePoint Online:
- Webbaserade samarbetsytor för internt eller externt samarbete
- Enklare Intranätlösningar
Övriga appar
- Kort om Yammer, Sway, To-Do och Delve
Förkunskaper
För denna kurs behöver du ha grundläggande kunskaper i Word och Outlook.